- by admin
- 0
- Posted on
- 155
Certyfikat Rzetelna Firma sprzyja kreowaniu pożądanego wizerunku
Nikt uczciwy nie chce robić interesów z kimś, kto naraziłby nas na straty. Potwierdzają to wyniki sondaży organizowanych przez organizacje konsumenckie i przedstawicieli pracodawców. Niechęć do niesolidnych kontrahentów jest duża. To bardzo dobra wiadomość dla podmiotów uczciwych, które w terminie opłacają faktury.
Rzetelność w biznesie popłaca. Przedsiębiorstwa, które nie figurują na listach dłużników i na bieżąco regulują swoje zobowiązania, są postrzegane jako wiarygodne. Wiarygodność kojarzy się z bezpieczeństwem, które w biznesie jest równie pożądane jak w życiu prywatnym czy relacjach międzyludzkich.
Jednym z poważniejszych problemów, z jakim borykają się obecnie przedsiębiorcy są zatory płatnicze. Niektóre z nich powstają wskutek przyczyn niezależnych od przyszłych dłużników. Po prostu następuje splot niekorzystnych okoliczności, które odbierają firmie płynność finansową. Jednak istnieje na rynku spora grupa zakładów, które z unikania płatności w terminie zrobiły sobie model funkcjonowania. Na szczęście jest sposób, żeby uniknąć przykrych niespodzianek. To certyfikat Rzetelna Firma. Jego posiadacze pozytywnie wyróżniają się na tle konkurencji. Wyróżnienie to jest dowodem na dobrą sytuację finansową przedsiębiorstwa. Dla potencjalnych konkurentów stanowi sygnał, że z takim podmiotem robienie interesów jest bezpieczne i nie powinno narazić na kłopoty.
Świadectwo przyznawane przez organizatorów programu Rzetelna Firma potwierdza uczciwość i terminowość podmiotu
Jest też informacją, że jego posiadacz przestrzega w swojej działalności najwyższych standardów moralnych. Nawiązanie kontaktu z takim przedsiębiorstwem obarczone jest niskim ryzykiem niewywiązania się przez nie ze zobowiązań, czyli np. płatności w określonym terminie.
Program Rzetelna Firma funkcjonuje od 2009 roku. Do dziś wyróżnienia potwierdzające uczciwość i wiarygodność finansową otrzymało prawie 50 tys. podmiotów z różnych branż. Systematycznie przybywa nowych. Przedsiębiorstwom zależy bowiem na własnym wizerunku. Ten ostatni łatwiej zbudować z certyfikatem rzetelności.
Dzięki takiemu świadectwu łatwiej też pozyskać zaufanie klientów. W dobie ogromnej konkurencji i zalewu informacji niekoniecznie prawdziwych czy potwierdzonych zaufanie to pożądana w działalności gospodarczej wartość. Pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.